Johannes Hoekstra

Ben de bedenker van deze website, kom uit Friesland en bestudeerde verschillende religies zoals Jehova Getuigen, Katholieke Kerk, Protestantse stromingen, Zevende Dags Adventisten en de islam. 

De religie van Jehova's Getuigen was de enige in Friesland die het 1000 jarige Koninkrijk van God's  'actief verkondigde'. Met veel discipline en samenhorigheid was deze religie strak georganiseerd in Friesland in de jaren 1970-1990. Ze vielen op door hun velddienst tochten, best wel indrukwekkend vond ik dat..... Geen van de kerken of religies kon hun dat nadoen.

Door de hoge graad van samenhorigheid, onderwijs, discipline maar ook moed onttrokken de 'Jehova's Getuigen"in Friesland aan de andere religies. Ze toonden veel compassie bij het opzoeken van mensen. Wat dreef hun aan om steeds terug te komen...om leden te maken van mensen. 

Kerken in Friesland kwamen in ieder geval nooit langs bij je thuis dan alleen maar om geld te vragen. Mensen houden van simpele tradities ook in Friesland. Mijn lokale Katholieke kerk was een koud gat die nooit iets gaf om mijn welzijn, ontwikkeling en hield alles in het mystieke. De sociale opgang met enige "Jehova's Getuigen" destijds erken ik nog als 'de hand van God' , die gebruik maakte van hun(denk ik).

Loyaliteit is belangrijk aan degene die je hielp maar ook ik moet God uiteindelijk meer gehoorzamen dan mensen en religies en zeker als dit ingaat op mijn geweten. Daarom moet ik als Maarten Luther zijn die ook veel te danken had aan zijn Katholieke Kerk destijds gezien zijn opleidingen.

Deze website is puur bedoeld om goede, minder goede en valse zaken aan de kaart te brengen aangaande deze religie en Het Wachttoren Genootschap. Persoonlijk richt ik mij tot de nederlandse tak.Aan het einde van deze website ziet u mijn geloofszaken. Deze wijkt af van de leringen van Jehova's Getuigen maar er zijn ook enige overeenkomsten. 

Het is zeker niet om leden te schofferen maar te laten zien dat God niet met zich laat spotten. De Leiders van Het Wachttoren Genootschap zijn verantwoordelijkheid en ook de ouderlingen voor het verspreiden van zaken in de naam van God. Zijn deze vals , onjuist gebleken dan moeten we dit benoemen toch als juist ? 

Mijn visie is dat op de platte aarde van God alleen maar mensen komen te wonen volgens Psalm 37:11,29 en dat die hun volledige potentiaal kunnen gaan gebruiken dankzij het goddelijke onderwijs onder leiding van de straks regerende Koning(op aarde), Jezus van Nazareth. De gehele rode draad van de Bijbel is van het verloren aardse paradijs naar het herwonnen aardse paradijs. 

Johannes Hoekstra

Hier sta ik voor als website maker

Mijn geloof zou dit ook spreken.

De aarde is Plat

De feiten goed gebracht in deze geleende video